Jeżeli nie chcesz płacić więcej Architektowi, a masz czas i siłę zająć się załatwianiem spraw w urzędach lub innych instytucjach to:
1. Zbierz niezbędne dokumenty potrzebne do rozpoczęcia prac projektowych.
2. Wystąp o niezbędne mapki zasadnicze/opiniodawcze (załatwisz to w swoim Urzędzie Gminy lub Miasta).
3. Przygotuj i złóż wnioski do dostawców mediów.
UWAGA: Do pozwolenia na budowę nie są wymagane te dokumenty, ale często urzędnicy żądają tych dokumentów jak mają jakieś wątpliwości.
4. Zleć mapę do celów projektowych (zleca się to Geodecie)
5. Zleć badania geotechniczne (zleca się je Geotechnikowi) najlepiej skonsultuj miejsce wykonania badań z Architektem
UWAGA: Wszystkie te w/w dokumenty może załatwiać za Ciebie Pełnomocnik, którym może być Twój Architekt . Koszt pełnomocnictwa (1 Inwestor) jaki trzeba dodatkowo zapłacić to 17zł (do każdego składanego dokumentu do Urzędu przez pełnomocnika)